Tuesday, November 3, 2009

NASIHAT PADA PELAJAR TINGKATAN 3

Buat pelajar-pelajar Tingkatan 3 yang dah habis peperiksaan PMR. Entah kenapa cikgu tgk kamu semua, macam semalam dah dapat keputusan PMR. Hairan Cikgu. Pelik pun iya juga. Cikgu ingatkan soalan sains yang susah buat kamu tu, menginsafkan kamu agar bersedia lebih awal sebelum peperiksaan. Orang yang merendah diri tidak akan begitu riak. Cikgu harap la sangat, kamu tanya pada diri. What you want to be?? Kalau betul ke arah sains, engineer, doctor +++ yang sewaktu dengannya, apa lagi?? Focus pada subject sains sekarang jgn tunggu sampai tahun depan.
Kalau kamu sayangkan diri kamu, kamu seharusnya melihat ke hadapan. Kalau kamu bersedia sekarang, kamu akan study dengan lebih relax dan santai. Pada yang tak berminat ngan sains, kamu dah boleh buat latihan matematik tingkatan 4. Jangan buang masa... Sayangi diri kamu.

1 comment:

  1. saya sayangi diri saya ,keluarga saya dan juga semua cikgu saya di smkak!!!! after transferiing back to this school then i realize bout myu feelings towards this beloved school of mine! thank you !

    ReplyDelete